fredag, maj 30, 2008

"penga komma penga komma"

sagt av en fd ingift släkting till mig dagen då denne inbringande sin allra första skattebetalande lön...

Nu kommer meningen dock från våra munnar, det är nämligen dags att skörde frukten av vårt andra miljonprojekt, även kallat Karpstigen i Pershagen. Idag blir det utdelning och förhoppningsvis blir det några kronor över till
s h o p p i n g
Det har varit dåligt på den fronten på sistone och jag har kollat in Indiskas glas-sortiment och funnit vilka karaffer som skall fylla vitrinskåp, matbord och vindrickarsmygen. Jaha, vet ni inte vad vindrickarsmygen är!? Okej, jag skall visa för er men tyvärr inte just nu.

Jag har ju sneglat på lite karaffer nu i några veckor och bl a hittade jag denna:



Jag gillar den men den känns lite mycket vinkaraff. Våra karaffer skall helst fungera till allt, vin, vatten, blombuketter, saft, sangria, thé m m och denna med ekkula motsvarar inte helt och hållet mina förväntningar. För den som undrar finns den på Cervera här i Sö´tälje.
Men igår tog jag och Julian en sväng till Indiska och vips stod de där, i vanligt glas och grönt glas, ett gäng "vaser" i bubbelglas som jag hoppas ligger i två Indiska kassar (modell XL) som bärs av fantasiflicka någon gång runt 11.07-tiden idag. Det enda smolket är att de inte finns i olika storlekar, DET hade gjort min dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glas, karaffer...men du - NK i Viksängen! Toppenbutik med priser i botten!
Tack för igår - rart att se er i sta'n! /G

Unknown sa...

denna gång skall NK´s övriga kunder få slippa min oövervinneliga konkurrens...
Karaffer är inköpta (strax efter drakbåtsrodden igår)och de är finfina...
Du vet, det måste vara en blandning, av fint, begagnat och nyproducerat billigt. Indiska är en av de bättre nyproducerat-billigt-butikerna i mina ögon faktiskt.

Tack själv, det var en fröjd att lägga vantarna på dig en kväll mitt i veckan!/J