måndag, maj 05, 2008

Andys första s e r i ö s a idé

Idag började Andy spåna på ett sätt för honom att få en kontorshörna utan att behöva tumma på sina andra önskningar om hur 98 kvm ska utnyttjas.
"Ett loft."
"Eeeh, ett loft? Hur menar du då?"
"I vardagsrumsavstickaren t ex, där kan vi bygga ett loft. Så kan jag ha kontor uppe på loftet."
"Ähum, eh jahaaa... men det är 3,20 m i takhöjd."
"Japp, då blir det typ 1 meter, alltså loftet blir 1 meter högt, går inte det?"
"Eh, vad? Jo, eller...eeeh. Du, ring Peder och fråga vad det skulle kosta och hur man skulle göra!"

Det är roligt med idéer och tankeverksamhet men hellre rimliga sådana än orimliga...
Eller är det bara jag som är neggo?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är du som är neggo! *S*
Och ja, jag är här!

Charlotta sa...

Jenny och Charlotta står på rad och bugar för fantasia.

Andy är inte alls orimlig i tanken. Jag kan nästan stå raklång på ett loft på en meter.

Unknown sa...

Åkäj, jag är neggo...
Då ska jag sluta med det...
Härligt att se er brudar!

Anonym sa...

Gör ett loft i ert sovrum vettja...över sängen behöver det väl inte vara ståhöjd :) !

3.20 dividerat med 2 = 160...de blir väl bra....
/tG

Unknown sa...

Tant G!
du är inte dum du...
Men vårt nästa problem blir fönstren som finns i vartenda rum, jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det...

Anonym sa...

Du är endast märkt av dina erfarenheter, Johanna! Cynism är en mycket fin egenskap.

/Hon som vann tävlingen!

Unknown sa...

Du har ju rätt C...
Livet har bränt in ordentliga tatueringar när det gäller sådana här saker... ;-)