torsdag, maj 15, 2008

nu är den vååååår! eller mestadels bankens men vi har nycklarna

08.50 seglade vi in på Handelsbanken och redogjorde för våra viljor och begär
09.40 seglade vi ut med ännu mer skulder än vanligt men MED nycklar till Västra kanalgatan
14.10 seglade vi in genom porten till VÅR trappuppgång, in genom dörren till VÅR lägenhet och besåg den i all dess prakt, i dagsljus, utan möbler, med egna ögon...
VÅR lägenhet...
lite smakprov, några aptitretare:
Andy i en av fönstersmygarna i vardagsrummet som kanske ska bli barnens idrottshall, det finns en tanke där helt klart...

Man kan undra vad herrn tänker på...
"Tjecken spelade jävligt bra igår... Sverige måste få till bättre anfallsspel...Nilsson/Forsmark/Jonsson/
Stridh är snabb på skrillorna men måste förbättra sitt lagspel..."
Eller vad tror ni?













Köksfönstret med märklig/trevlig/30-talig inredningsdetalj som säljaren lämnat efter sig.
Vi tror att den blir kvar, iaf ett tag... Kanske kan något roligt göras med det hela, lite grönt pynt kanske, en murgröna vore inte dum! Kanske med kryddhylla ovanpå, en kryddhylla med färska örter i kruka alltså...

















Den vita väggen i matrummet möter den (oliv?)gröna fondrektangeln...
Det är den gröna alla mina tygprover beaktar och betraktar. Idag har jag fått tag på ett nytt tygprov från en liten textilbutik i Södertälje.
Andy är hittills inte speciellt fascinerad av ett enda av de tyg jag släpat hem, det återstår att se om hans uppfattning ändras, min ändras eller om någon av oss får förlika sig med vad den andre bestämmer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära CentrumCity-Familjen!
Härmed hälsar jag er varmt välkomna in till vår lilla stads kärna.

Min första egna lägenhet här i stan som jag hade kontrakt på var på Western Canalstreet Nine (-72). Himla kul! Sen fick jag en tvåa på Kanalgränd 2 (-73)...in i 9:an flyttade en ung stilig herre, Leif...tja sen gick det som det gick!
Via Torekällgatan 17 (-75), Karpstigen 1 (-79), Kaplansgatan 6 (-01) så är vi ju nästan grannar nu Johanna. På Kullmansgatan 6 (-06)finns "en kompis nära dig"!!!

Ikväll sticker vi till Tusculum i Ultima Thule. Men var så säker...jag dyker upp nästa vecka med en välkomst-nå't!

Handla inte ihjäl dig nu! Du har säkert tyg och prylar till mer än en lägenhet?!

Hälsa AndyPandy och Arvingarna!
Kram G

Unknown sa...

Tyg och prylar finns till förbannelse kan jag säga...
Just nu svär jag långa ramsor över den person som uppfann shoppingen för inte är det kul att flyttpacka alltihop... Grrrr!

Kullmansgatan 6 finns sedan länge inpräntat bredvid adressen till de andra viktiga personer jag ska glassa iväg till när jag bor på stan.
kramen till dig syster!