tisdag, maj 27, 2008

en liten lista...

över saker som det funderas över just nu (i väntan på att flyttstädningen är klar och pengar är i hamn). Jag gör ju pennskrivna listor för jämnan men har upptäckt att de försvinner spårlöst lika ofta som jag skriver dem, därför skriver jag en här, förhoppningsvis finns bloggen kvar när jag behöver listan.

  • Förvaring bredvid garderoberna i vårt rum. Den ska ha olika fack så att smutstvätt blir sorterad på en gång. Kan man ha en elfa-ställning stående rakt upp och ner? I annat fall, kan man ha den stående om man klär in den i tyg?
  • Förvaring i hallen, ett högt skåp att hänga in kläder i, typ var hittar jag det? Hyllor ska vi ha, ovanför dörren och på "klockväggen", ska det kanske köpas trärena och målas i någon trevlig kulör eller vita gissar jag är finare. Korgar finns här hemma men fällpallar ska det letas mönster/beskrivning på så att de kan byggas under sommaren.
  • Pysselförvaring till pysselhörnan i stora rummet (som vi skall benämna vardagsrummet fr o m nu). Jag fick lite kalla fötter ang det randiga från Åhléns och tänker kolla upp en grön serie från Ikea, men kan även tänka mig den vita serien från Ikea.
  • Jag behöver v e r k l i g e n någon fin förvaring till Julians blöjor. Det finns ingenstans att lägga dem i badrummet utan jag vill ha dem hängande i någon slags påse, ska man sy det?
  • Tyg till matrummet är ju också på tapeten. Det ska vara överdrag till soffan och duk till bordet. Jag vill ha en duk som går hela vägen till golvet, får man skarva tyget mitt på bordet eller hur gör man?
  • Var ska vi ställa micron,? Jag trivdes bra med att den stod kvar i Pershagen men tydligen måste man plocka bort allt när man flyttar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit...nu har jag ringt alla era nummer...men tji får jag. Blir blåst på fika *suck* /G

Unknown sa...

fan också!
jag har fel mobilnummer till dig med!
Du är välkommen hit nuuuu!

Anonym sa...

http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?vad=gunilla+ljung+l%f6nnquist&var=&Vkiid=udbh5HuFLgC8VRBrOCuedw%3d%3d&Vkid=70823556