onsdag, maj 14, 2008

tur att man har en lillebror...

...som är hjälpsam och som bor norr om stora staden och som har körkort och bil!
Eftersom jag har en sådan så kan jag med gott samvete boka upp mig på en sådan här:



utan att behöva göra mig ovän med Andy över hämtningen av den ("speciellt nästa vecka när jag har asmycket jobb och vi precis har flyttat" för att citera argbiggan Andy).
Jag satt och slötittade på Blocket i hopp om att finna en kökssoffa som vi kan använda som sänggavel och vips fanns den här underbart vackert snidade soffan med förvaring och säng framför de vid det laget fyrkantiga ögonen. Men inte kan jag slakta den stackarn för våra nattliga lustar utan denna godbit ska få stoltsera i matrummet naturlich. Där ska vi bädda till liten Lovisa om hon vill somna till föräldrarnas sällskapsspelande någon kväll eller till en 17-årig lillasyster som vill övernatta och kanske kanske kan en liten liten vovve få sin myshörna där någon gång då alla bebisar blivit större.

Tyget som ligger på är ett överkast som inte medföljer vilket inte gör något alls då tyget iaf kommer att bli utbytt till samma tyg som det blir i resten av matrummet.
Om någon har tips om tyger som går i grått och olivgrönt typ så mottas det med tacksamhet! Jag hittade några på Åhléns men mer mer mer kan behövas. Gärna tyg som finns både som tygtyg och sådant som finns i vaxduk...

4 kommentarer:

Charlotta sa...

Där ska jag sova minsann. Nära till kylskåpet för lite nattamat också.

Unknown sa...

givetvis, bara runt hörnet för lite citronvatten och leverpastej...

jenny sa...

Vad skådar mina gråblå?! Precis en sån där soffa (fast blå) sov jag i när jag var liten. Superfin är vad den är.

Unknown sa...

vad roligt Jenny!

Min faster kallar den för köksoffornas svarta cadillac!