måndag, juni 02, 2008

det går inte snabbt men förhoppningsvis framåt...i rätt riktning



Från att ha varit spending-madame har jag plötsligt slagit på (snål)bromsen och hittills endast shoppat sex vaser på Indiska à 79,50 kr. Vad har hänt? Kan någon hitta den riktiga fantasiflickan? Men faktiskt börjar Andys mantra sedan 5 år tillbaka slå igenom den (tydligen) rätt tjockhövdade fantasiflickans skallmembran: "Köp bara sånt du verkligen vill ha!"
Jag trodde att more-is-more-konceptet skulle följa mig i graven vilket naturligtvis hade medfört stora, för att inte säga massiva högar av onödigheter som undan för undan förpassas till fantasimormoderns sommarstuga eller rentav till tippen. Kanske har mitt miljösamvete hunnit ikapp mig, kanske orkar jag inte bära alla shoppingbagar, kanske har jag insett att more-is-more endast får användas i undantagsfall och inte för varje enskild pryl...
Men Andy får iaf lov att ta stor cred för fantasiflickas nyvunna s p a r s a m h e t och inte bli flyförbannad OM det skulle bli så att fantasiflicka tillägnar sig själv ännu en mumin-mugg som för att fira...

1 kommentar:

Anonym sa...

Moget - det ger massor med VP. /G