måndag, maj 26, 2008

Textil textil textil textil textil textil textil



Här är tygproverna som jag samlat på mig. Men jag har insett att numero 4 (jag räknar bakerst ifrån) är helt off och så även numero 6.
Mina andra tankar är att nummer 5 är för vit (för att bli sofföverdrag och vardagsduk) och nummer 3 är för barnslig... men jag är inte helt säker på något av detta faktiskt. Kan man ha sådan där vaxduk som överdrag på sitsen på kökssoffan? Eller en sådan blandras textilvaxtygpryl? Jag tänkte på hur klibbigt det skulle bli om stjärten men kom sedan på att man kanske har kläder på sig oftast... Borde jag hitta någon vit vaxduk, alltså riktigt vit inget gräddvitt tjafs?

3 kommentarer:

Svea sa...

Jag tycker inte att du behöver ha ett tyg som tar upp den gröna färgen. Nu har du en svart soffa, så varför inte svart-vitt tyg, och sen laborerar du med den gröna färger i krukor, kanske någon tavla som det gröna finns i etc. Då kan du köpa lite olika tyger till kökssoffan, och mysa till lite i den med blandade kuddar á la Ekvalla. Alternativt kör du enbart vitt på alla tyger, men hey, vem gillar vitt?!
Då kan du också köpa snygga gamla örngott på loppis och ha som kuddöverdrag i kuddarna i den svarta skönheten!

Vaxduk på soffan vore som att svära i kyrkan... Banne mig, du får lov att ha kombiprylen.

Unknown sa...

jag är ju inte den som svär i kyrkan direkt... typ jo...men inte skall jag häda inredningsmässigt!
Oki...men kombiprylen är tillåtet iaf?
Jag kanske ska kolla på de där svartvita tygerna från IKEA då... Jag känner inte att jag är helt inne på medaljongmönster faktiskt, egentligen älskar jag ju medaljong men njaaa, inte i mitt matrum.
Jag har en grön linneduk som ligger och skräpar här hemma, jag kanske ska testa att slänga på den för att se vad som händer i rummet då det blir en duk. Blir det för mörkt med grönt liksom? Behöver rummet ljusas upp med helvitt?
Och vad snackar du för örngott på loppis? är det vanliga sängörngott med monogram då typ eller? Kanske med en volang...

Charlotta sa...

Fantasiflicka... Jag är inte det minsta bajenfan, men ack vad jag älskar kombon vitt och grönt. Du verkar göra det samma syster!!!