fredag, juni 06, 2008

blomsterprakt, kryddgrönt, glasfrossa








Som tidigare nämnts så är vaserna
inhandlade på Indiska för 79,50 kr/st.
Basilika och rosmarin (mina bästa)
är köpta hos en blomsterhandlare.
Jag vill gärna att kryddorna ska stå
lite längre än de som man köper i
mataffär, dessutom kostade de
25 kr/st vilket inte är så mycket
mer än mataffärens.
Blomsterprakten är helt ärligt plockad
i Pershagen på allmänning.
Det är rododendron, vi är iaf
säkra på den lila och vi tror att
även de rosa och de oranga är
rododendron.

2 kommentarer:

Svea sa...

Det var ett schysstans fönster!

DU! Jag köpte en vaxduk på Willys häromdagen som skulle passa perfa i din matsal! Den har vit botten, och sen är det tunna mönster i svart och olivgrönt! Billigt som tusan var det också - ca.29,90 kr/m. Den skulle du eventuellt kunna få använda till soffsitsen också, om du är snäll! :)

Puss och kram!

Unknown sa...

åhå!
Men du inte finns den på vårt Willys inte...
Jag har kollat runt tycker jag...
Kan man få be dig att inhandla och skicka? :blinkar miljoner gånger i minuten med fransarna:

Jag ska faktiskt till IKEA idag och handla svartvitt... Men jag skulle gärna vilja ha vaxduk att byta med och gärna med olivgrönt...