onsdag, juni 11, 2008

Färg och plats för mys

blev ledord för den del av lägenheten vi väljer att kalla storarummet.

Vid besöket på Ikea häromdagen blev flera saker bort prioriterade eftersom tiden som vanligt var knapp. Istället fick storarummet en rejäl budget (i Ikea mått mätt) och även tid gavs för att fundera lite på vad som kunde vara gångbart. Egentligen är det bara ena änden och golvet som är färdigt men jag är inte den som är den utan varsågoda:


Det fattas lite gardinvepor som ska sys av trädtyget från Ikea som ligger i fönsternischen. Det ska bli smala vepor mer för att få lite färg än att täcka fönster. I andra änden av rummet skall pysselhörna göras i ordning. Billy bokhyllor ska få enhetlig förvaringsinredning och kanske ska det bli någon form av utställningsvägg.

3 kommentarer:

Katten sa...

Pysselhörna? Fortfarande intresserad av barnmöbler? Jag har pratat med han som såg en räv och Silvia på Blodomloppet. Han tycker det är OK att låna ut vita små möbler som är snickargjorda till hans mamma på tidigare hälften av 1900-talet. Istället för att vi ställer i förråd kan ni använda dem och Terry får tillbaka sen. Intresserad?

Fiiina bilder på dig själv!

Unknown sa...

intresserad? jaaa, MEN eller ABER som vi brukar säga i mina kretsar...
Låna skulle egentligen vara guld men samtidigt blir jag så nojjig över om något skulle hända dem...
May I think it over?
"snickargjorda"..."tidigt 1900-tal"...
jag får gåshud...

elska sa...

Vad snyggt med det blommiga tyget i soffan! Me lajk!

Kram Mia