fredag, januari 09, 2009

Ny favvo


Något som är av största vikt i ett hem enligt mig är att det innehåller minst ett ordentligt, robust, stadigt bord. Vårt hem innehåller icke ett sådant. Det är inte bara av estetiska skäl som jag gärna vill ha ett bord med en bordsskiva av 15 centimeter björk eller ek. Det värsta jag vet är när matbordet åker runt som vore den Bambi på hal is. Det finns ett mörkt bord på Ilva som jag vill ha, ett som är så tungt att barnen omöjligt kan rubba det. Jag önskar mig det i någon present någon gång!


Dessutom finns det hängarhänder, japp så är det. Det är krokar utformade som händer. Jag har faktiskt köpt ett par...men det är inte utan att jag frågar mig om jag inte ska beställa några till. 169 riksdaler för två hånder, det blir ju fem krokar på varje hand liksom. Bild kommer vad det lider (när jag laddat skruvdragaren, använt slagborrmaskinen för att göra nytt hål i väggen och satt upp de två rackarna).


Jag har letat något att gömma vårt bröd i eftersom en viss Andypandy envisas med att lägga fram brödet jämt. Jag ser gärna att det ligger i vårt sakfferi men det är tydligen inte hållbart enligt Andy. Men gnäll no more! Nu har jag införskaffat en brödlåda (eller brödkasse som det heter på danska), den är grå, den är fin, den blir finafisken i vårt kök som är grått.


Mitt bästa köp på Ilva är de vita trägalgarna till barnen, 25 kr för en. Det är nypor i dem, vilket är mitt bästa! Galgarna är tre stycken, varje galge ska få varsin krok (kanske spik om jag inte hittar några bra krokar) där de ska hänga med morgondagens kläder på. Sweet. Ordning och reda, eller hur Charlotta?

1 kommentar:

Charlotta sa...

oh yes. ordning och reda.