måndag, december 15, 2008

a little bit of jul in the kitchen

som jag har tänkt på det där med glöggvärmandet och drickandet, men vips behövde jag inte tänka längre för där stod hon, vacker som en dag och bara glänste framför min nos. Nu är hon min och bor i mitt fönster och är ljuvlig. Hennes medkompanjoner ifråga om glöggen blir små, smala glas som dekoreras med pärlor, de är tyvärr inte funna ännu.

tulpaner för 20 spänn...
jag förstår varför de var till salu för 20 riksdaler, men de gör sig ju i mitt fönster i alla fall.


"jul i köksfönster"
kallas jag denna installation
(jag glömde tända ljusen vid fotografering, surt)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag vill också ha såna där djupa fönsternischer! Sååå mysigt. Allra helst så djupa att man kan lägga en kudde där och krypa upp med en bok och mysa! I mitt nästa hus skall jag ha det. Så det så!

Fint förresten ;)

Unknown sa...

Tack!
Man får liksom välja, jag valde bort hus, tomt och övervåning till förmån för detta...