tisdag, september 02, 2008

på mrs thinkalots begäran...

may I present to you...the worlds most passande porslin i en fantasiflickig familj:
Ruska från Arabia
koppen är precis så liten och nätt som den ser ut att vara vilket
passar mig perfa...det blir ofta inte mycket kaffe och då behövs
bara en liten kopp. För att inte tala om när barnen ska dricka
varm choklad...då behövs det små koppar, nu finns de!

Jag vill även passa på att slå ett slag för "våga vägra förpackningar",
det må väl vara det mest trista... att sätta sig vid middagsbordet
kesoplastburken, hallonsyltglasburken för att inte tala om bregott-
förpackningen. Jag säger våga vägra!

5 kommentarer:

Charlotta sa...

Alltså när jag ser dessa koppar och fat så tänker jag "shit, är det inte samma sort som mamma och pappa har???". Vid nästa besök hos dem ska jag minsann vända och titta vad som står.

Unknown sa...

gört!
det står inte alltid på dem faktiskt men det är Arabia...ruska...
Berätta för dem att det finns en behövande i sö´tälje som gärna tar han dom dem när de ska byta ut det sen!

Katten sa...

såg mörkbrunt och ljusbrunt enfärgat nytt porslin i skylten i en affär i Fältöversten. Du var först!

Unknown sa...

men efter vad jag hör så är du typ samtidigt och sitter och hamstrar ruska på landet???!
men vad jag saknar inlägg på www.76kvm.blogspot.com !

Anonym sa...

Mamma och pappa har både tallrikar, assietter och te och kaffekoppar. Och jag har nog inte sett dem användas på 20 år. Jag kan kolla om de vil ha mer plats i skåpen om du vill! (farmor och farfar har samma serie dessutom ;-))