lördag, augusti 09, 2008

jag har en plan...

jag är inte helt nöjd med rumsplaneringen om jag ska vara ärlig...inte helt misslyckad är den ju inte men inte helt bra heller. Jag tänker mig ett byte, byte av sovrum kanske...
Men kan man dela dubbelsängen i två enkelsängar och sova "efter" varandra i rummet?
anledning? jo, fantasipappan sover nog bättre i ett rum där fönster inte vätter mot bussgatan. barnarna skulle kanske må bra av att ha ett sovrum utan leksaker, ett ta-det-lugnt-rum. jag får inte till the master bedroom till något annat än en säng i mitten av rummet. jag hoppas att jag kan lösa detta dilemma, helst innan den 26 aug, we´ll see, we´ll see...

5 kommentarer:

Svea sa...

Men fy fan, Jojjo, nu får du ta och ge dig! Ok om ni vore 60, då hade ni kunnat ledsova, men för fan! Skärpning! Jag vet inte hur missvisande bilderna är, men det ser ut som att er säng s k u l l e kunna gå in precis om man skiter i symetrin och bara dunkar in sängen längst in mot väggen och ut över fönstret.... Går inte det? Annars skickar jag en livstidsbunt med öronproppar till Andy, för något jävla tågsovande kommer inte på tal! Basta!

Unknown sa...

alltså, jag tror att sängj-veln går in på pricken i barnens nuvarande sovrum men då går det inte att öppna garderobsdörrarna...Iofs skulle vi kanske kunna riva ut några garderober i det långsmala rummet men då är vi inne på lite för avancerade förändringar.
Du, den där Andy berättade för mig att han sover helst av allt på en madrass i det största rummet, där tv:n finns, själv för jag vräker så mycket när jag ska sova...tydligen... *sur*

Svea sa...

Kan ni inte haka av dörrarna och köpa ett gäng snygga korgar och ställa på hyllplanen då?

Jenny sa...

Jag håller på Lyckes sista förslag, man kan ju sätta draperier istället för dörrar annars? Annars kan man göra som makarna Ringkvist och dela av vardagsrummet till föräldrarna och vips så fick fantasibarnen ett lekrum och ett sovrum.

Unknown sa...

fantasifamiljen har inget vardagsrum, det ÄR redan ett lekrum till fantasibarnen!