torsdag, juli 03, 2008

What to do with six hours on your own?

Tänk dig att du har sex timmar framför, helt själv, ingen förväntar sig någonting av dig under de sex timmarna...sounds great? Hmm, ett krux bara, du har jobbat vaken natt och behöver sova. Hur förlägger du tiden?

This is what I did:
* Tog itu med barnens rum, städade, organiserade och
hängde upp bortglömda gardiner
Före:

Efter:



* Fixade i ordning ett glömt och förtappat rum som blivit
helt åsidosatt från första början...
päronens sovrum


trist att bilderna blev så dassiga,
motljus ni vet...
Jag ska nu leta efter vinröda och rosa
kuddar som ska bo på sängen. Ljusstakar
efterlyses också, i "guld" kanske...

*Sov gjorde jag också, en tyst, stilla slummer i Amelias säng

* Läste PC Jersilds De ondas kloster

* Bar ut sopor och papper

* Bokade tvättid

* Åt en macka med messmör

Lovely timespending om du frågar mig...

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Tja! Ska du till Jenny på lördag? Isf kan du få en present av mig. Eller två. Om du vill. Rosa kuddar från indiska. Vi hade de på sängen i Jakan, men i nuläget planeras inget rosa på Ekvalla (förutom mina brända axlar).
kram och hej din gamla sugga!
//Charlotta

Charlotta sa...

Glömde länken: http://ekvalla.blogspot.com/2008/03/h-lr-tuppa-av-snart-av-nervositet.html

Unknown sa...

Tyvärr kommer jag ej närvara vid Jempans tillställning eftersom den hederliga plikten kallar, den avlönade svettens demoner, det kapitalistiska anletet... Jobbet...

Men jag tänkte relativt snart bjuda in till Sjalbarnsinflyttningskalas i residenset och blir superglad över två så underbara inflyttningspresenter!
När kan du?