måndag, juli 06, 2009

inte helt oväntat besök


av en besökare som drabbar fantasiflickan inte helt sällan.

längtan efter något nytt och annat. fantasiandyn önskar sig härifrån, jag är inte den som är den utan ger mig gladeligen ut på hemnet i sökandet efter "det perfekta boendet". men finns det? jag är skeptisk. det som finns är nog olika önskningar, olika behov, olika längtor, olika höga prioriteringar. jag är en nomadiserad svenne med en aldrig sinande lust att göra något nytt och annat. jag är även en lite räddhågsen, försiktig och trygghetsknarkande svenne som inte vågar göra de stora förändringarna, den stora resan eller livsvalet.

därför är längtan efter hemnet och nytt och annat boende en inte helt oväntad gäst. idag har gästen tagit fram fyra alternativ för fantasiandyn att ta ställning till, alla fyra är villor trots att jag är stor förespråkare av lägenhet. men än så länge bor vi kvar på våra 98 kvm men kanske blir tänkta projekt hängande i luften, uttalade men inte påbörjade eftersom vi svävar i ovisshet.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Ojdå, jasså jahaja?!
Ja det är ju spännande, kreativt och "nyttigt" att flytta.

Och var ligger de eventuella fantasivillorna? Det undrar man ju...

Anonym sa...

Ja! Andys dröm om att naken flanera, dagdrömmande i en skyld trädgård med en handjagare som bereder väg är likaså min dröm. För Er.

/Kristina (mitt alias på internet, jag heter egentligen Christina Törnblom)